Monday, February 10, 2014

LEGO EV3 - Yürüyen daha doğrusu emekleyen robot

LEGO EV3'te uzun zamandır yürüyen bir robot yapıp yapmama kısmını düşünürken, bir iki denememi de paylaşayım...
Önce iki motorlu yürüyen bir robot yapmaya niyetlendim, hareketleri ev halkını çok güldürdü. İki motorlu yürüyen robotta temel problemler:
- Senkronizasyon sorunu çok önemli
- ikincisi de kablolardan dolayı EV3 kontrol ünitesini yukarı koymanız gerek

İki tane yürüyen robot denemesini burada paylaşıyorum... Birincisi çift motorlu, diğeri tek motorlu.

Çift Motorlu Robot

Tabii adaptörden dolayı, gücü düşük tutmak zorundaydım. O yüzden robot yavaş hareket ediyor gözükebilir. Bunları bir de pil ile deneyeceğim daha sonra... Senkronizasyon sorunlarına dikkat


Tek Motorlu Yürüyen Robot

Bir yandan da en basit yürüyen robotu yapmaya çalışma fikri uyandı. Masa kaygan olduğundan yürümekte zorluklar olduğu için ayaklara pabuç vari bazı dişliler taktım. Tabii ki tek motorlu olduğundan EV3 ünitesini üstüne yerleştiremedim.

Tek motorlu yürüyen robotun videosu da aşağıdadır. Çift motorludan daha iyi çalışıyormuş gibi gözüküyor.

No comments: